dr Justyna Karp

Poniżej prezentujemy informacje o dr Justyna Karp.
dr Justyna Karp

Lekarz dentysta, endodonta, protetyk, ponad 10 lat doświadczenia

Lekarz dentysta, absolwentka studiów magisterskich na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym. Po ukończeniu studiów rozpoczęła praktykę w gabinecie stomatologicznym na warszawskiej Saskiej Kępie, którą zakończyła w 2023 roku na rzecz przeniesienia się do kliniki Dr Ireny Przybylskiej Implant Medical w Gnieźnie.
Autorka wielu publikacji edukacyjnych zamieszczanych na łamach portalu Medonet oraz za pośrednictwem mediów społecznościowych, które aktywnie prowadzi.

W naszej klinice zajmuje się głównie leczeniem endodontycznym pod mikroskopem, ale także leczeniem zachowawczym i protetycznym oraz stomatologią odtwórczą i estetyczną.

Uczestniczy w licznych szkoleniach, kursach oraz konferencjach stomatologicznych. Ukończyła m.in. trzy kursy w Centrum Szkoleniowym Witkowscy Dental Training Center w Nidzicy: „Endoweek”, „Reendoweek” oraz “Kompleksowe Reendo w prostych krokach” z gościnnym udziałem Eugena Bugi z Mołdawii. Kolejne umiejętności w dziedzinie endodoncji zdobywała podczas specjalistycznego kursu EndoGame prowadzonego przez Waleeda Kurdi w Ośrodku Szkoleniowym Profident oraz w trakcie kursu Endo StepByStep organizowanego przez Dental Master Group. Swoją wiedzę z zakresu stomatologii odtwórczej i estetycznej poszerzała podczas kursu „Nakłady typu onlay – techniki proste i zaawansowane” prowadzonego przez znanych w dziedzinie stomatologii estetycznej szkoleniowców Karola Babińskiego i Marcina Krupińskiego.
Dodatkowo jest studentką Podyplomowej Szkoły Medycznej Medycyny Estetycznej Towarzystwa Lekarskiego w Warszawie.

Justyna Karp – ZnanyLekarz.pl

Wyróżnia ją szczególna empatia i wyrozumiałość względem Pacjentów oraz pozytywne nastawienie. Zagadnienia psychologiczne nie są jej obce, ponieważ tuż po stażu przystąpiła do siedmiomodułowego kursu z zakresu psychologii (cykl „MEMS” by Oboda Group), gdzie rozwijała swoje umiejętności miękkie.

Prowadzi profil Dentystka z Pasją, na którym dzieli się wiedzą z zakresu stomatologii w przystępny dla Pacjentów sposób.
Codziennie edukuje tysiące Polaków, jednocześnie przekonując, że wizyta u stomatologa nie musi wiązać się z nieprzyjemnymi wspomnieniami.

Prywatnie pasjonatka dziergania na drutach, które chętnie pokazuje swoim odbiorcom poprzez media społecznościowe. Wolny czas spędza na łonie natury, najchętniej podczas górskich wędrówek lub szusowania na nartach.

Lek. dent. Justyna Karp posiada swoje profile w serwisach:

Zachęcamy do zapoznania się z profilami.

Metamorfozy Pacjentów wykonane przez dr Justynę Karp

Pani Sylwia

Pacjentka zgłosiła się z powodu bólu zęba 36, czyli szóstki dolnej lewej. Zgłaszała samoistny ból, promieniujący do skroni, nasilający się przy piciu zimnych napojów, łagodzony tylko przez silne leki przeciwbólowe.
Opisane dolegliwości wskazywały na nieodwracalne zapalenie miazgi. W badaniu klinicznym ząb wykazywał przedłużoną reakcję na chlorek etylu – jest to badanie żywotności zęba, które różnicuje ząb zdrowy od zęba martwego czy z zapaleniem miazgi. Diagnoza się potwierdziła i ząb zakwalifikowałam do leczenia kanałowego.

Przeprowadziłam leczenie endodontyczne pod mikroskopem, ząb miał 4 kanały. Następnie wykonałam odbudowę protetyczną za pomocą pośredniego nakładu kompozytowego, inaczej nazywanego overlayem.

Obecnie Pacjentka leczy się ortodontycznie i czeka na efekt końcowy na swój ślub.

Pan Łukasz

Pan Łukasz zgłosił się z powodu bólu zęba 35, czyli dolnej lewej piątki. Niestety wypełnienie, które było w tym zębie straciło szczelność i pod nim rozwinęła się głęboka próchnica, która dała o sobie znać. Jest to częsta sytuacja, kiedy Pacjent nie pojawia się regularnie na przeglądy, ponieważ sam nie wie, że wypełnienie traci szczelność i dowiaduje się o tym dopiero jak ząb rozboli.

Wykonałam zdjęcie rentgenowskie zęba, które potwierdziło diagnozę – zapalenie miazgi spowodowane próchnicowym obnażeniem miazgi. Klasyka gatunku, natomiast co innego wzbudziło moje zainteresowanie, mianowicie anatomia tego zęba! W przypadku dolnych zębów przedtrzonowych najczęstsza jest budowa jednokanałowa. Czasem zdarza się, że ząb ma 2 kanały. Ten przypadek był inny… Kanał w części koronowej był jeden, a w 1/3 części dowierzchołkowej rozdzielał się na 3 osobne. Rzadka sytuacja, a ząb bardzo trudny technicznie do leczenia, bo mimo powiększenia w mikroskopie to jakby przez dziurkę od klucza celować w trzy małe punkciki…

Ale historia ma happy end, ponieważ leczenie się powiodło, a Pacjent już zapomniał o bólu zęba. Zobaczcie zdjęcia rentgenowskie przed, w trakcie i po leczeniu!

Pan Szymon

Pan Szymon to mój Pacjent, u którego po wykonaniu pantomogramu, na etapie planowania leczenia wykryłam zmianę zapalną przy szóstce górnej, która była lata temu leczona kanałowo.
Ząb nie dawał o sobie znać, Pacjent nie miał świadomości, że coś złego się przy nim dzieje.
Stan zapalny przy korzeniu policzkowym bliższym powstał z powodu niedopełnienia kanału MB1 oraz nieodnalezienia czwartego kanału w zębie, a drugiego w tym właśnie korzeniu – kanału MB2.

Przeprowadziłam powtórne leczenie kanałowe pod mikroskopem, a następnie odbudowałam ząb protetycznie za pomocą overlaya pełnoceramicznego.
Pacjent w przeciwstawnym łuku ma implanty oraz korony pełnoceramiczne, dlatego odbudowa szóstki musiała być wykonana z takiego samego materiału, aby zapobiec pęknięciu zęba, który był mocno osłabiony po leczeniu kanałowym.

Konieczna będzie kontrola rentgenowska za kilka miesięcy, aby ocenić czy zmiana zapalna przy korzeniu się zagoiła.

Artykuły i publikacje w prasie i mediach

Certyfikaty