Leczenie kanałowe pod mikroskopem

Leczenie kanałowe Gniezno | Leczenie pod mikroskopem | Endodonta

Leczenie kanałowe, inaczej endodoncja, to niezwykle skomplikowana, trudna i ważna dziedzina stomatologii.

Endodonta Gniezno

Endodoncja

to specjalna procedura leczenia nieodwracalnych zapaleń miazgi zęba. Miazga to miękka tkanka łączna znajdująca się we wnętrzu zęba pod warstwą szkliwa i zębiny, w części koronowej zęba i w jego systemie korzeniowym.

Leczenie kanałowe pod mikroskopem GnieznoPrawidłowe leczenie endodontyczne polega na całkowitym usunięciu chorobowo zmienionej miazgi z komory i kanałów zęba oraz szczelnym wypełnieniu odpowiednim, biozgodnym materiałem.

Niedokładne leczenie kanałowe prowadzi do przewlekłego stanu zapalnego kości w okolicy wierzchołkowej korzenia zęba. Nie leczone zmiany zapalne kości stanowią poważne zagrożenie dla organizmu, gdyż są źródłem chorób odogniskowych takich jak: zapalenie stawów, zapalenie nerek, zapalenie nerwu wzrokowego, zapalenie wsierdzia i zastawek serca.

Endodoncja mikroskopowa Gniezno

Z uwagi na złożoność systemu kanałowego zębów wskazane jest by całe leczenie odbywało się z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu, precyzyjnych urządzeń diagnostycznych i leczniczych, takich jak: mikroskop, mikrosilnik endodontyczny, narzędzia rotacyjne, instrumenty ultradźwiękowe, endometr, system B, obtura, koferdam oraz radiowizjografia cyfrowa zapewniająca minimalną dawkę promieniowania.

Bardzo często zdarza się, iż zęby martwe leczone wcześniej metodami konwencjonalnymi wymagają zabiegu powtórnego leczenia kanałowego (tzw. reendo) z uwagi na występujące zmiany zapalne w kości, wokół korzeni tych zębów. Wtedy zabieg ten jest bardziej skomplikowany, gdyż wymaga usunięcia starych wypełnień z kanałów, często złamanych narzędzi blokujących kanał, jak również niejednokrotnie wymagane jest udrożnienie zobliterowanych (zarośniętych) kanałów.

Doświadczenie ImplantMedical

Leczeniem endodontycznym zębów z wykorzystaniem mikroskopu zajmuję się od 1993 roku. Mikroskop zabiegowy umożliwia mi precyzyjną pracę przy dużym powiększeniu oraz optymalnym, koaksjalnym oświetleniu pola operacyjnego. Wysoka jakość optyki oraz doskonałe warunki oświetleniowe umożliwiają pracę w bardzo długich, wąskich i podłużnych przestrzeniach kanałów korzeniowych, których przebieg jest często bardzo nieregularny.

W świetle najnowszych badań dąży się do maksymalnej redukcji liczby wizyt potrzebnych na leczenie endodontyczne. Dzięki temu ogranicza się wtórne infekowanie systemu kanałowego bakteriami pochodzącymi z jamy ustnej. Ideałem jest leczenie tzw. „jednoseansowe”, gdzie całość leczenia endodontycznego przeprowadzana jest na jednej wizycie. Oszczędza to czas i zmniejsza ryzyko powikłań między wizytami, np. złamanie zęba.

Leczenie kanałowe wykonywane jest w znieczuleniu miejscowym i jest całkowicie bezbolesne. Prawidłowo wyleczony kanałowo ząb pozostaje w jamie ustnej bardzo długo i nie daje niepożądanych objawów.

Koszty leczenia

Koszt leczenie endodontycznego uzależniony jest od stopnia złożoności systemu korzeniowego zębów, a więc od stopnia trudności zabiegu. Wyjątkowo złożony system korzeniowy poszczególnych zębów wymaga większego nakładu czasu i środków leczniczych. Ogólnie jednak leczenie endodontyczne i zachowanie własnego zęba jest zdecydowanie tańsze niż jego ekstrakcja i późniejsze uzupełnienie luki w drodze procedur implanto-protetycznych.

Nowa jakość leczenia endodontycznego i stosowane metody pozwalają nam uratować większość zębów, które w innym przypadku wymagałyby usunięcia.

Leczenie kanałowe Gniezno